Samochód został sprowadzony z Włoch w zeszłym roku. Jest to limitowana edycja XJ40 Gold, czyli ostatni wypust tego modelu. Wszystko wskazuje na to, że wyprodukowano tylko 277 sztuk z tym silnikiem. Zastosowano już tutaj rozwiązania znane z modelu X300, m.in. zawieszenie z tyłu czy poprawiona elektryka samochodu. Włoski klimat nie pozwolił na rozwinięcie się choćby najdrobniejszej ilości rdzy. Podłoga jest idealnie zdrowa, podobnie błotniki, podszybie oraz słupki. Osłony termiczne, katalizatory, spinki, zaślepki, kluczyki przy kole zapasowym, szczypce od bezpieczników i inne, nawet najdrobniejsze elementy wyposażenia – to wszystko jest w tym samochodzie, jego stan należy uznać za kompletny. Samochód posiada niewielki przebieg 128000 km oraz pełną dokumentację, tj. książkę serwisową, instrukcję pojazdu, książkę obsługi pojazdu, europejską kartę assistance, instrukcję systemu zabezpieczeń, instrukcję systemu audio, instrukcję obsługi panelu klimatyzacji, książkę kontaktów z międzynarodowymi punktami serwisowymi, komplet kluczyków.
Wnętrze jest w doskonałej kondycji – skóra idealnie zachowana, podsufitka trzyma się jak powinna, drewno w dobrym stanie.
Układ SLS w samochodzie jest oryginalny i w pełni sprawny. Tylne zawieszenie zostało rozebrane, tuleje i poduszki amortyzatorów wymienione, układ odpowietrzony i całość działa jak należy (system przy każdorazowym odpaleniu silnika wykonuje test). Z rzeczy eksploatacyjnych wymienione zostały filtry, olej silnikowy, elementy zawieszenia, uszczelniony silnik, klimatyzacja po pełnym serwisie z wymianą o-ringów (chłodzi bardzo dobrze) oraz olej w tylnym moście i wiele innych drobniejszych rzeczy, jak świece czy żarówki. Lada chwila zmieniam olej w skrzyni biegów. Tarcze i klocki przód oraz tył w bardzo dobrym stanie (zużycie na poziomie 20-25%). Posiadamy dokumentacje dotyczącą wszelkich wykonanych napraw.
Samochód jest w pełni sprawny. Silnik pracuje idealnie, cicho, równomiernie, bez jakiegokolwiek kopcenia czy szarpania. Skrzynia biegów bardzo ładnie przerzuca, pełna elektryka sprawna – z automatyczną anteną czy elektrycznie regulowanym odcinkiem lędźwiowym włącznie. System audio został zmodyfikowany, ale wszystko w bardzo schludny sposób, bazując na komponentach z najwyższej półki (JL Audio, Audison). Całość schowana i zmontowana w fabrycznych miejscach. Obie pary drzwi (tył i przód) zostały dodatkowo wytłumione.
Nic nie hałasuje – podróż tym samochodem to czysta przyjemność. Zawieszenie świetnie tłumi nierówności, samochód jest zwarty i prowadzi się bardzo dobrze. Piasty kół nie posiadają luzów, łożyska pracują cicho, amortyzatory w bardzo dobrej kondycji. Lampy, układ wydechowy, wnętrze oryginalne. Nic nie było kombinowane, tuningowane czy krzywdzone w jakikolwiek inny sposób. W pełni sprawny komputer pokładowy, który nie wykazuje żadnych błędów.
Samochód sprzedawany jest na felgach od modelu XJR z oponami Fulda w bardzo dobrej kondycji.
Samochód do Polski przyjechał jako całkowicie bezkolizyjny, natomiast jesienią przytrafiła się drobna szkoda w wyniku której uszkodzony został zderzak przedni, jego dokładka, prawy błotnik oraz częściowo maska. Pas przedni nie został ruszony, lampy są oryginalne i fabryczne, podobnie chłodnica. Naprawa ograniczyła się do zakupu nowego błotnika oraz zderzaka, pokrywa komory silnika nadawała się do naprawy więc została. Sama szkoda była zupełnie niegroźna. Posiadamy pełną dokumentację fotograficzną samochodu (np. z chwili sprowadzenia do Polski czy zaraz po wystąpieniu szkody). Powłoka lakiernicza została odświeżona, na samochodzie nie ma szpachli (za wyjątkiem krawędzi maski pokrywy silnika). Samochód został zakwalifikowany przez rzeczoznawcę PZMot jako pojazd spełniający warunki do rejestracji jako zabytek (ponad 95% oryginalności).
Zapraszamy do oględzin!