Toyota Celica GT4

1996

Cena: 105 000 złotych

Toyota Celica to model ściśle powiązany z historią motorsportu w wydaniu japońskiej marki. Pierwsza połowa lat 90. w świecie WRC należała właśnie do producentów pojazdów z kraju kwitnącej wiśni. Nic więc dziwnego, że odmiana najbardziej zbliżona do aut znanych z rajdowych OESów, cieszyła się tak dobrą reputacją, a co najważniejsze – cieszy się nią do dziś wśród kolekcjonerów.


Celica oferowana przez Classic Motors trafiła do Polski w 2008 roku, została zakupiona u dealera specjalizującego się w autach sportowych, w Modenie. Dokładne oznaczenie wersji to ST205L, gdzie “L” oznacza wyposażenie w skórzaną tapicerkę i klimatyzację. Samochód ma przebieg 148000km i zgodnie ze stanem wizualnym, jak i technicznym, wydaje się oryginalny. Na polskich drogach auto pokonało 25000km. W trakcie użytkowania, w 2010 roku, auto przeszło generalny remont silnika z użyciem części renomowanych marek – zastosowano tłoki Wossner i uszczelkę pod głowicą marki Cometic. Elementy zawieszenia zostały wymienione w znacznej mierze na oryginalne części Toyoty. Elementy jakie zastosowano w przeciągu kilku lat użytkowania to:

-stabilizator tylny Whiteline

-tarcze hamulcowe przednie DBA, tylne EBC

-sprzęgło Aisin

-poduszki tylnej belki i dyferencjału – poliuretan

-turbotimer i zawór upustowy – HKS

-opony Kumho Ecsta 215/50/16

Lakier

Samochód posiada położoną drugą warstwę lakieru, która miejscami ma na powierzchni kropki. Efekt ten można zminimalizować po wykonaniu głębokiego polerowania.

Blacharka

Samochód od spodu prezentuje się bardzo dobrze i nie posiada widocznych źródeł korozji.

Akcesoria zewnętrzne

Wszystkie elementy zamontowane na karoserii są w stanie bardzo dobrym i nie wymagają nawet zabiegów kosmetycznych.

Wnętrze

Wnętrze prezentuje się bardzo dobrze i nie wymaga ingerencji.

Silnik i skrzynia biegów

Silnik pracuje bardzo równo i przyspiesza bez żadnych problemów. Auto porusza się sprawnie, skrzynia biegów nie zgrzyta i pracuje bardzo dobrze.

Zawieszenie i hamulce

Auto nie posiada żadnych wycieków, zawieszenie pracuje bardzo dobrze. Hamulce i układ wspomagania pracują bez zastrzeżeń.

Podsumowując – Celica w wersji GT4 to samochód, który przebojem wdziera się na kolekcjonerskie salony. Niezmiernie trudno jest obecnie znaleźć wersję przygotowaną na rynek europejski, która byłaby zachowana tak dobrze, jak egzemplarz, który oferujemy.