Porsche 914

1.7

1970

Cena: 35 000 złotych

Numer nadwozia: 4702906096

Porsche 914 to pierwsza próba marki do zmiany koncepcji układu napędzania samochodu sportowego. Jednostka napędowa montowana centralnie stała się znakiem rozpoznawczym tego nietypowego projektu tworzonego przy współpracy z Volkswagenem. Auto nawet zyskało przydomek Volks-Porsche, który stanowił zapowiedź tego, czego producent dokonał niemal 30 lat później wprowadzając na rynek popularny model Boxster. Auto wyposażone było w silniki o pojemnościach od 1.7 do 2.0-litra. Łącznie wyprodukowano 119 tysięcy egzemplarzy tego modelu, które obecnie zaczynają być coraz bardziej rozchwytywane przez kolekcjonerów.


Pojazd oferowany przez Classic Motors trafił do Polski z Niemiec w 2006 roku. Auto było częścią większej kolekcji aut klasycznych. Ze względu na ówczesny stan, po sprowadzeniu samochód został naprawiony blacharsko oraz polakierowany. Po tym procesie, Porsche trafiło do suchego i ciepłego garażu, gdzie spędziło następne lata będą raz na jakiś czas odpalanym i przeparkowywany. Szczegółowy opis elementów samochodu prezentujemy poniżej:

Lakier

Samochód został polakierowany w całości, jakość prac lakierniczych należy ocenić jako średnie, jednak licujące z panującymi ponad 10 lat temu standardami. Powierzchnia lakieru jest zmatowiała, z pewnością zabiegi kosmetyczne przywrocą jej dawny blask.

Blacharka

Samochód został naprawiony blacharsko ponad 10 lat temu i zabezpieczony. Na dzień dzisiejszy nie ma żadnych widocznych źródeł korozji.

Akcesoria zewnętrzne

Samochód z zewnątrz prezentuje się dobrze. Większość akcesoriów jest na swoim miejscu i auto należy ocenić jako kompletne. Cieszy fakt akcesoryjnych felg Ronal, które dodają autu sportowego wyglądu.

Wnętrze

Wnętrze pojazdu jest w stanie dobrym. Fotel kierowcy został obszyty dwukolorową skórą, prawdopodobnie ze względu na zużycie. Wszystkie wskaźniki są na swoim miejscu. Oświetlenie auta działa, reflektory się otwierają.

Silnik i skrzynia biegów

Silnik uruchamia się bez żadnych problemów, pracuje równo, ma odrobinę za wysokie obroty na biegu jałowym. Po lewej stronie silnika można zaobserwować wyciek oleju, który można zakwalifikować jako nieznaczny.

Zawieszenie i hamulce

Ze względu na długotrwały postój, hamulce jak i zawieszenie będą wymagały przeglądu, natomiast na chwilę obecną pracują i nie wykazują zniszczeń. Hamulce biorą równo, jednak wymagają użycia siły.

Podsumowując – oferujemy pojazd, który może być świetną bazą do wyszykowania ciekawego auta klasycznego na sezon. Niewielkim nakładem środków można przywrócić autu dawny blask. Ceny tego modelu zaczęły już stopniowo rosnąć i jest to dobry moment na zakup 914-stki.