
Mercedes-Benz 350 SL
1972
Cena: 91 000 złotych
Numer nadwozia: WDB10704310002752
HISTORIA
Oferowany Mercedes 350SL został dostarczony w 1972 roku na rynek francuski a następnie został przez swojego właściciela sprowadzony do USA skąd w 2017 trafił do Polski.
Auto jest ciekawym przykładem bardzo rzadkiej serii 1 modelu R107 z rynku europejskiego z manualną skrzynią biegów. Auto posiada wiele rozwiązań charakterystycznych wyłącznie dla serii pierwszej.
WYPOSAŻENIE AUTA
Zgodnie z Daten Karte Mercedes był wyposażony w następujące opcje:
135 – MB Tex Blau (Niebieski),
717 – Lakier – Papyrus white,
454 – Tank Lock
620 – Emission Control System
Mercedes posiada Clean Title. Bezwypadkowość auto potwierdzają również oględziny mechaniczne.
Auto nie jest zarejestrowane w Polsce, posiada opinie rzeczoznawcy samochodów zabytkowych oraz komplet dokumentów do rejestracji na białe lub żółte tablice.
LAKIER
Auto posiada dwie powłoki lakiernicze w kolorze białym (Papyrus – kod 717).Grubość powłoki lakierniczej na większości elementów mieści się w przedziale 250 – 350 μm.
BLACHARKA
Blacharka auta jest w bardzo dobrym stanie i nie wymaga żadnych prac.
WNĘTRZE
Wnętrze jest kompletne i w pełni oryginalne. W aucie wymieniono dywany i poddano odnowieniu elementy plastikowe oraz tapicerkę, która zachowała się w stanie oryginalnym. Zainstalowane radio nie jest oryginalne – pochodzi z lat 80-tych.
SILNIK i SKRZYNIA BIEGÓW
Po sprowadzeniu do Polski dokonano przeglądu silnika i skrzyni biegów. Silnik pracuje równo i charakteryzuje się pełną mocą na każdym biegu.
PRACE SERWISOWE
Po przyjeździe do Polski auto zostało oddane do profesjonalnego serwisu mechanicznego specjalizującego się w tym modelu. Wykonano szereg prac serwisowych oraz wymianę wielu podzespołów. Prace zostały udokumentowane.
Po wykonanych pracach w celach testowy samochód przejechał ok. 50 km po drogach gruntowych.
Lista wykonanych prac (wybrane pozycje – 350SL):
- Renowacja chłodnicy wody,
- Renowacja chłodnicy oleju,
- Malowanie obudowy filtra powietrza, serwa, zbiornika płynu chłodniczego,
- Piaskowanie wentylatora,
- Wymiana węży gumowych w silniku,
- Naprawa wybieraków skrzyni,
- Wymiana kompletu tulei w wahaczach przednich,
- Wymiana tulei wózka (tył i przód),
- Wymiana przewodów hamulcowych elastycznych,
- Wymiana łączników i gum stabilizatora (przód),
- Wymiana sworzni górnych i dolnych,
- Wymiana oleju w silniku (Motul 10W40)
- Wymiana oleju w skrzyni (85W90)
- Wymiana oleju w dyferencjale (85W90),