Mercedes-Benz 350 SL

1972

Cena: 91 000 złotych

Numer nadwozia: WDB10704310002752

HISTORIA

Oferowany Mercedes 350SL został dostarczony w 1972 roku na rynek francuski a następnie został przez swojego właściciela sprowadzony do USA skąd w 2017 trafił do Polski.

Auto jest ciekawym przykładem bardzo rzadkiej serii 1 modelu R107 z rynku europejskiego z manualną skrzynią biegów. Auto posiada wiele rozwiązań charakterystycznych wyłącznie dla serii pierwszej.

WYPOSAŻENIE AUTA

Zgodnie z Daten Karte Mercedes był wyposażony w następujące opcje:

135 – MB Tex Blau (Niebieski),

717 – Lakier – Papyrus white,

454 – Tank Lock

620 – Emission Control System

Mercedes posiada Clean Title. Bezwypadkowość  auto potwierdzają również oględziny mechaniczne.

Auto nie jest zarejestrowane w Polsce, posiada opinie rzeczoznawcy samochodów zabytkowych oraz komplet dokumentów do rejestracji na białe lub żółte tablice.

LAKIER

Auto posiada dwie powłoki lakiernicze w kolorze białym (Papyrus – kod 717).Grubość powłoki lakierniczej na większości elementów mieści się w przedziale 250 – 350 μm.

BLACHARKA

Blacharka auta jest w bardzo dobrym stanie i nie wymaga żadnych prac.

WNĘTRZE

Wnętrze jest kompletne i w pełni oryginalne. W aucie wymieniono dywany i poddano odnowieniu elementy plastikowe oraz tapicerkę, która zachowała się w stanie oryginalnym. Zainstalowane radio nie jest oryginalne – pochodzi z lat 80-tych.

SILNIK i SKRZYNIA BIEGÓW

Po sprowadzeniu do Polski dokonano przeglądu silnika i skrzyni biegów. Silnik pracuje równo i charakteryzuje się pełną mocą na każdym biegu.

PRACE SERWISOWE

Po przyjeździe do Polski auto zostało oddane do profesjonalnego serwisu mechanicznego specjalizującego się w tym modelu. Wykonano szereg prac serwisowych oraz wymianę wielu podzespołów. Prace zostały udokumentowane.

Po wykonanych pracach w celach testowy samochód przejechał ok. 50 km po drogach gruntowych.

Lista wykonanych prac (wybrane pozycje – 350SL):

  • Renowacja chłodnicy wody,
  • Renowacja chłodnicy oleju,
  • Malowanie obudowy filtra powietrza, serwa, zbiornika płynu chłodniczego,
  • Piaskowanie wentylatora,
  • Wymiana węży gumowych w silniku,
  • Naprawa wybieraków skrzyni,
  • Wymiana kompletu tulei w wahaczach przednich,
  • Wymiana tulei wózka (tył i przód),
  • Wymiana przewodów hamulcowych elastycznych,
  • Wymiana łączników i gum stabilizatora (przód),
  • Wymiana sworzni górnych i dolnych,
  • Wymiana oleju w silniku (Motul 10W40)
  • Wymiana oleju w skrzyni (85W90)
  • Wymiana oleju w dyferencjale (85W90),