Lancia Fulvia Coupe 1965

Cena: 45 000 złotych

Numer nadwozia: 818.130.165550

Lancia to jedna z bardziej utytułowanych marek w historii motorsportu. Lata 60. to przede wszystkim rozkwit marki i niesamowicie ciekawe konstrukcje, w tym właśnie prezentowana Fulvia Coupe, która oprócz niezwykle eleganckiej karoserii, wyróżniała się jednostką napędową – silnikiem w układzie V4 oraz napędem na przód. Samochód odnosił liczne sukcesy na trasach rajdów, co zaowocowało tytułem mistrzowskim w 1972 roku.


Niewiele wiadomo na temat wcześniejszej historii pojazdu, który oferujemy, jednak według dostępnej dokumentacji pojazd został wyrejestrowany w 1996 roku we Włoszech, a następnie kupiony w 2008 roku przez polskiego kolekcjonera w Niemczech. Kiedy 10 lat temu auto trafiło do Polski, zostało poddane rozbiórce i kompletnemu remontowi blacharsko-lakierniczemu. W trakcie prac wykonano również nową tapicerkę. Od czasu renowacji, samochód był przechowywany w ciepłym i suchym garażu jako część większej kolekcji pojazdów. Na chwilę obecną Fulvia prezentuje się bardzo dobrze. Ze względu na dłuższy postój, samochód należy poddać serwisowi i regulacjom, jednak nic nie wskazuje na to, aby wymagała większych nakładów finansowych.

Lakier

Powłoka lakiernicza jest w stanie dobrym, jakość prac wykonanych w trakcie lakierowania spełnia obecne standardy.

Blacharka

Samochód po jest po naprawie blacharskiej, która ewidentnie została wykonana zgodnie ze sztuką i nie wymaga żadnych dalszych prac.

Akcesoria zewnętrzne

Samochód pod względem akcesoriów zewnętrznych jest praktycznie kompletny,wszystkie znaczki, emblematy i sygnowania są na swoim miejscu. Brakuje jedynie oryginalnych, metalowych kołpaków, które są bez problemu do dostania w sprzedaży internetowej. Zderzaki posiadają ślady prac i należałoby im się przyjrzeć, jednak samochód prezentuje się pod względem wizualnym dobrze.

Wnętrze

Wnętrze samochodu zostało odrestaurowane z wykorzystaniem jasnobrązowej skóry oraz czarnych dywanów – prezentuje się bardzo dobrze i ciężko wskazać element, który wymagałby jakiejkolwiek uwagi.

Silnik i skrzynia biegów

Silnik został uruchomiony przez mechaników Classic Parts Staniszewski po dłuższym postoju. Obecnie będzie wymagał drobnego serwisu i regulacji, jednak nic nie wskazuje na jego ponadnormatywne zużycie – nie ma niepokojącego dymienia itp. Skrzynia biegów nie wydaje żadnych niepożądanych dźwięków.

Zawieszenie i hamulce

Hamulce oraz zawieszenie pracują bez zarzutów, nie wydają niepokojących dźwięków. Ponieważ pojazd stał przez dłuższy czas, niektóre mechanizmy należy rozruszać, aby pracowały zgodnie ze swoim przeznaczeniem.

Podsumowując – Fulvia Coupe, szczególnie z wczesnej serii modelowej, to auto urokliwe. Ciężko spotkać równie ciekawą konstrukcję, która jednocześnie tak dobrze się prezentuje. Samochód mimo dłuższego postoju jest zachowany w dobrym stanie i po kilku drobnych poprawkach powinien być gotowy do jazdy. Samochód nie jest odprawiony, dołączana jest oryginalna umowa zakupu z Niemiec.