Jaguar E-Type

4.2

1968

Cena: 155 000 złotych

Numer nadwozia: 1E35583

“Najpiękniejsze auto wszechczasów” według samego Enzo Ferrariego. Bez żadnych wątpliwości Jaguar E-Type wpisał się w historię motoryzacji i w wyobraźnie kolekcjonerów jako jeden z bardziej znaczących modeli wszechczasów. Samochód był produkowany w latach 1961-1975 w trzech seriach:

Seria I – 1961-1968

Seria II – 1968-1971

Seria III – 1971-1975

Samochód przechodził różne przeobrażenia na przestrzeni lat, jak również był wyposażany w różne jednostki napędowe – od 3.8-litra (seria XK R6), przez 4.2-litra (również XK R6) po potężne 5.3-litra V12. Oczywiście, najbardziej cenione egzemplarze pochodzą z pierwszej serii produkcyjnej. Co ciekawe, najrzadszą serią był tzw. wersja 1.5 (oferowana), której wyprodukowano zaledwie 6726 sztuk.


Jaguar E-Type oferowany przez Classic Motors to przedstawiciel najrzadszej serii 1.5 brytyjskiego auta sportowego. Karoseria tego typu stanowiła zaledwie 2,7% całej produkcji (1942 nadwozia coupe z 72 515 wyprodukowanych E-Type’ów). Na temat historii egzemplarza wiadomo, że od 1989 roku był zarejestrowany w Teksasie, natomiast do Polski trafił w 2007 roku. Auto zostało przygotowane do rejestracji (odprawa i opinia rzeczoznawcy) natomiast nigdy nie wyjechało na polskie drogi, było garażowane, uruchamiane i przetaczane. W ostatnim czasie, kilka miesięcy temu, ze względu na plany rejestracji auta, właściciel poddał regeneracji gaźniki, dzięki czemu samochód obecnie bardzo ładnie pracuje i uruchamia się bez żadnych problemów. Szczegółowy opis elementów samochodu prezentujemy poniżej:

Lakier

Samochód został polakierowany w całości, jakość prac lakierniczych należy ocenić jako średnie, jednak licujące z panującymi przed latami standardami. Powierzchnia lakieru jest zmatowiała, z pewnością zabiegi kosmetyczne przywrócą jej dawny blask.

Blacharka

Samochód ewidentnie był naprawiany blacharsko, na dzień dzisiejszy nie wymaga prac ze względu na zabezpieczenie antykorozyjne.

Akcesoria zewnętrzne

Samochód z zewnątrz prezentuje się dobrze. Większość akcesoriów jest na swoim miejscu i auto należy ocenić jako kompletne. Nie jest zamontowana antena, wycieraczki oraz listwy ozdobne szyby przedniej i tylnej, jednak znajdują się one w bagażniku.

Wnętrze

Wnętrze pojazdu jest w stanie dobrym. Tapicerka jest w dobrym stanie. Dywany są nieoryginalne. Wszystkie wskaźniki i przełączniki znajdują się na swoim miejscu, jednak elektryka z pewnością będzie wymagała przeglądu.

Silnik i skrzynia biegów

Silnik uruchamia się bez żadnych problemów, pracuje równo, gaźniki zostały odrestaurowane i są w stanie bardzo dobrym. Silnik jest od spodu zapocony. Sprzęgło wymaga wymiany.

Zawieszenie i hamulce

Ze względu na długotrwały postój, hamulce jak i zawieszenie będą wymagały przeglądu, natomiast na chwilę obecną pracują i nie wykazują zniszczeń. Hamulce biorą równo, jednak wymagają użycia siły. Tylne hamulce są odrobinę zaciśnięte.

Podsumowując – oferujemy pojazd, który może być świetną bazą do przygotowania prawdziwego i rzadkiego auta klasycznego niskim kosztem. Auto reprezentuje najrzadszą serię 1.5, jest wyposażony w manualną skrzynię biegów i klimatyzację. Z pewnością, po zabiegach serwisowych będzie świetnym przykładem auta z duszą.